Tulisan Pertama Dibukukan

Tulisan Pertama Dibukukan. 

Tahun 2014 dan 2015 merupakan tahun paling aktif saya bersama Fair & Lovely, membuatkan produk fair & lovely bertimbun dirumah dan masih ada yang belum digunakan (hehe). Tahun lalu juga merupakan tahun paling banyak saya ikut serta dan berjaya dalam medan kontes. Tidak terkira dan saya teruja, gembira dan banyak rasa lain yang hanya saya sendiri mampu merasakannya ! 
Tulisan Pertama Dibukukan
Tulisan Pertama saya yang dibukukan
Tahun 2016 merupakan tahun yang sangat malas untuk saya join kontes, kalau ada pun itu kerana tiba-tiba aura kerajinan dari dalam terkeluar dengan tiba-tiba. Kalau kalah, rasa itu kembali melemah dan rasa itu hilang ditelan rasa 'hmmm' bilamana orang lain menang dengan kata 'kenapalah tidak join, kalau join pasti menang'. 

Dengan melihat kembali tulisan pertama yang dibukukan ini, semangat kembali memuncak. Satu langkah akan membawa kita kepada jarak yang lebih jauh kepada destinasi yang lebih indah. Kemalasan tidak pernah membuahkan apa-apa hasil melainkan kerugian. 

Saya pernah terbaca satu petikan  bahawa hal yang paling sedih di dunia adalah sabar menanti dan ternyata hal itu adalah sebuah kesalahan, atau terlalu cepat melepaskan dan ternyata hal itu adalah apa yang kau ingini. 

Saya juga pernah terbaca segaris kata yang lebih kurang begini tulisannya 'yang membuat kau berasa nyaman bukanlah gunung yang tinggi disana tetapi, batu kecil yang terselit didalam sepatumu.'

..dan kata-kata itu ada benarnya, dimana kebenarannya? berhenti sejenak, renungkan diri lalu berusaha lagi dan jangan pernah berhenti untuk berusaha mencapai apa yang menjadi impian hakiki kita. 

Tulisan pertama yang dibukukan oleh Fair & Lovely merupakan salah satu dari kisah yang perlu diimbas kembali dan dimekarkan didalam taman arena penulisan. Sempena hari guru yang menjelang tiba, saya mahu mendedikasikan rasa terima kasih kepada seorang guru yang telah mengajar saya bagaimana cara menggunakan bahasa Malaysia yang tepat dan bukan bahasa murahan yang jika dicoretkan pada kertas peperiksaan ia membawa kosong markah. 

Sekian tulisan dipetang hari yang sejuk mengundang mulut bertemu kehangatan aroma kopi hitam pekat, semakin hitam semakin enak !

Post a Comment

0 Comments